Met goede content maak je de optimale website

Optimaliseer jouw website met goede content
Fields marked with an * are required

Dit is een verhaal voor iedereen die de optimale website wil neerzetten. Als copywriters hebben we het zoveel mogelijk toegespitst op de mogelijkheden van geschreven content voor jouw website. Van web- en SEO-pagina’s tot blogs, geoptimaliseerde landingpages en micro copy.

Shortcut naar de optimale website

In dit (uitgebreide) artikel lees je over content in relatie tot traffic (SEO), conversie (CRO) en de gebruikerservaring (UXO). Daarbij passeren allerlei begrippen de revue – zoals linkbuilding, keywords, A/B testen en rankingfactoren – op zo’n manier dat de tekst toegankelijk is voor elke lezer. Of je nu met optimalisatie wil beginnen of er al jaren aan werkt.

Ga je liever direct door naar de samenvatting omdat je allang weet wat SEO, CRO en UXO voor jouw omzet kunnen betekenen? Gebruik dan deze shortcut. En direct contact opnemen mag natuurlijk ook.

Onze centrale vraagstelling, alvast kort beantwoord:

Hoe krijg je zoveel mogelijk bezoekers naar jouw website die converteren? Met goede content. New Black ontwikkelt content die het beste uit je website haalt. Je kunt ons verhaal helemaal lezen of de hoofdstukken eruit pikken die jou interesseren.

De noodzaak van een contentstrategie

Wil je aan de slag met content, dan is stap één: het ontwikkelen van de contentstrategie. Kortweg betekent dat het toepassen van een aantal content richtlijnen op jouw organisatie. Denk aan:

  • Maak bruikbare content. Welk soort content is bruikbaar voor onze bezoekers? Wat willen wij ermee bereiken en wat willen zij ermee bereiken?
  • Wees consistent in je content. Hoe sluiten we in onze tone of voice aan bij onze bezoekers? En hoe laten we onze stem als merk erin doorklinken?
  • Creëer betrokkenheid door middel van je content. Hoe vertellen wij ons verhaal zodat de lezer zich erbij betrokken voelt?
  • Maak content die to the point is. Wat publiceren we wel en wat juist niet? Zijn onze bezoekers gebaat bij deze informatie en is het niet dubbel, onbegrijpelijk en/of langdradig?

Oftewel: met een contentstrategie gooi je niet blindelings zoveel mogelijk tekst online. Je ontwikkelt en publiceert content die op de lange termijn bezoekers trekt en triggert.

En of je jouw content nu intern gaat ontwikkelen of uitbesteedt: de strategie zorgt voor de ‘creation, publication, and governance of useful, usable content’ – om met Kristina Halverson te spreken, die een uitstekend standaardwerk over het onderwerp schreef.

Ga jij een nieuwe website ontwikkelen, jouw bestaande website optimaliseren en/of een contentstrategie creëren?

Neem contact op, we helpen je graag >

Mieke Lenting | New Black

Mieke Lenting

Tekstschrijver
Gerrit Jan Lutkehaus | New Black

Gerrit Jan Lutkehaus

Tekstschrijver

Wij ontwikkelen content en contentstrategieën voor optimale websites. In onze visie moet een website zowel traffic als conversies genereren, en bezoekers de best mogelijke gebruikerservaring bieden.

Content (tekst)

Content geeft Google houvast. Het is en blijft een van de belangrijkste rankingfactoren. Nieuwe, informatieve en relevante content maakt het zinvol om jouw website hoger te laten ranken.

Traffic (SEO)

Jouw website moet zoveel mogelijke relevante traffic opleveren. Je wilt bezoekers! Bezoekers die bij jou vinden wat ze zoeken. Lees hoe content bijdraagt aan traffic.

Conversie (CRO)

Veel bezoekers op je website, dat was jarenlang de heilige graal der SEO. Maar wat heb je aan traffic zonder conversie? Lees hoe content bijdraagt aan conversieoptimalisatie.

User experience (UXO)

Conversies en omzetaandeel zijn belangrijke indicatoren voor het succes van je site. Maar allerlei studies tonen aan dat de user experience cruciaal is. Lees hoe content bijdraagt aan de optimale user experience.

Resumé: content, content, content

De macht van content wordt alleen maar groter. En dat is goed nieuws voor iedereen die resultaten wil boeken met een website. In dit verhaal over de optimale website lees je hoe en waarom.

Geschiedenis (Google)

Het internet evolueert in rap tempo. Dat zorgde de afgelopen jaren voor een revolutie op het gebied van SEO, CRO en UXO. Hoe ging dat ook alweer?