Customer journey ASN (filmpje)

Wat kunnen we voor je doen?

De ASN groep wilde met een customer journey laten zien hoe klanten hun service ervaren. Een filmpje vanaf het moment dat de schade ontstaat, totdat een tevreden klant weer bij ASN vertrekt. En tevreden klanten hebben ze: met ruim 9.000 reacties scoort ASN gemiddeld een 8,5.

In eerste instantie hadden wij zo onze vraagtekens bij de niets-dan-positieve-reacties, maar het blijkt waar: bijna iedereen is blij met de schade-afhandeling van het bedrijf.

Input script

Onze insteek voor het script was: de emotie. Wat gebeurt er met je op het moment van impact? De auto is voor veel mensen onmisbaar, voor het halen en brengen van de kinderen (school, sport, muziek) en om naar het werk te komen. Daarnaast leverde Altuïtion, marktleider in emotionele klantbeleving, input aan over de 9+ concepten die zij voor ASN ontwikkelen. Deze concepten gaan over de vraag: wanneer kunnen we het verschil maken voor klanten en hoe kunnen we dat zo goed mogelijk doen? Zoals een gereserveerde parkeerplaats voor de deur van de ASN vestiging als een klant de auto komt brengen.

Op basis van de emotie, de klantbeleving en een aantal interviews hebben we het script uitgewerkt. We nemen klanten mee op de hele reis, zodat ze aan het einde exact weten wat ze van ASN mogen verwachten: ijzersterk in schadewerk.

Dienst, klant en opdrachtgever

Dienst: Misc
Klant: ASN Groep
Opdrachtgever: Fresh Apple

Bekijk ook onze andere cases

  • Boekjes Zorggroep Sint Maarten

    Voor deze doelgroep van senioren is online niet het belangrijkste kanaal. Zij willen liever op hun gemak een boekje lezen over…

  • Bloggen op Marketingfacts

    Wij krijgen steeds vaker de vraag of het effect van bloggen en SEO niet afneemt nu ‘iedereen’ het doet. Dat…