Blogpost waar je niks van leert maar dan wel met een biertje erbij: de campagne

Leerzame kennisblogs waarin wij als experts ingewikkelde materie rondom SEO, reclamecampagnes en contentoptimalisatie uiteenzetten zijn allemaal leuk en aardig, maar niet op de vrijdagmiddag. Dus pak gewoon een biertje en let us entertain you. Met een klein verhaaltje over iets grappigs uit ons vakgebied. In dit geval: de campagne ‘Daar kun je mee thuis komen’ van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu.

Want die campagne is goed geland en daar willen we niet flauw over doen: het gaat ten slotte om het voorkomen van verkeersslachtoffers. Wat wel op onze lachspieren werkt: TomTom (van de navigatie), die de slogan ijskoud jat. Dat hoorde ik van de week ineens op de radio en spontaan ging ik tegen mijn eigen navigatie praten.

‘Dat is toch van een andere campagne?’, vroeg ik retorisch aan Peter, De Stem. Hij antwoordde dat ik na 100 meter rechts moest aanhouden. Waarop ik overpeinsde: ‘Zou die TomTom nou tot instrument voor de verkeersveiligheid worden gerekend?’. Peter vond: Neem de volgende links.

Zo bleven we een tijdje bakkeleien, totdat Peter ineens besloot: ‘U volgt de route niet meer’. Dat deed de deur dicht; ook met een navigatie van de niet-marktleider kon ik verdorie toch wel thuiskomen?

Campagnes maken alles leuk

Eenmaal thuis probeerde ik het mysterie te googelen. Wie gebruikt wiens slogan en waarom? Al gauw verzandde ik in spelletjes op daarkunjemeethuiskomen.nl. ‘Jeetje’, dacht ik hardop, ‘wat is verkeersveiligheid eigenlijk leuk!’

Minstens net zo leuk zijn de inhakers, die elke succesvolle campagne moet dulden. Die van TomTom staat met stip bovenaan, maar ook deze wil ik je niet onthouden:

De vergezochte inhaker, van Marie Claire.

De stijlloze inhaker (niet lachen!), natuurlijk van Dumpert.

De grill inhaker, van – wie anders – Bob en z’n kippetje.

Schrijf een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Reacties

Wees de eerste met een reactie

Misschien vind je deze artikelen ook interessant

2 min

SEO in Hengelo… gaat het al wat beter Google?

In 2015 schreef ik voor New Black een blog. Daarin liet ik zien dat Google het lang niet altijd lukt…

5 min

Uit betrouwbare bron? Googles lokale zoekresultaten in elk geval niet

Wie een bedrijf heeft en lokale klanten bedient is afhankelijk van goede vindbaarheid van zijn website in Google. Een lokale…